Entreprenerdy, Billund Erhverv og Iværksætterdanmark præsenterer: Fra forretningsidé til virkelighed
Få redskaberne til at gøre din forretningsidé håndgribelig og få velafprøvede værktøjer til at opbygge en gennemtestet forretningsmodel, som kan danne grundlaget for din kommende virksomhed.
Workshopforløbet er for alle danske iværksættere, der drømmer om at stifte deres egen virksomhed, og har brug for praktiske redskaber, der kan gøre idéen til virkelighed.
Vær opmærksom på, at workshopforløbet strækker sig over 4 dage med opstart den 20. august.
Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.
Du vil helt sikkert få mest ud af forløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:
Du har en spirrende forretningsidé, og ønsker dig et overblik over, hvordan du tester din idé, finder din målgruppe og sætter målsætninger for din kommende virkosmhed. Du ønsker konkrete værktøjer til at opbygge og udvikle din virksomhed og virksom viden om, hvordan du designer en gennemtestet forretningsmodel. På dette workshopforløb stifter du bekendtskab med de praktiske færdigheder, du skal bruge for at komme godt i gang og endnu bedre videre:
Dine guides på vejen fra god idé til god forretning
Entreprenerdy er eksperter i værktøjer og programmer til udvikling af forretningsmodeller for iværksættere, og har hjulpet tusindevis af iværksættere med at komme godt fra start. På forløbet får du adgang til deres digitale platform, som giver dig mulighed for at arbejde interaktivt med din forretningsmodel.
Tilmelding
Tilmelding til forløbet skal ske via Iværksætterdanmark her.
Forløbet strækker sig over følgende 4 dage:
20. august 2025 16.00 – 19.00: Intro, formål og ressourcer
27. august 2025 16.00 – 19.00: Forretningsidé og test af idéen
3. september 2025 16.00 – 19.00: Forretningsmodel og bæredygtighed
10. september 2025 16.00 – 19.00: Mål og opgaver, økonomi og administration
Tilmelding slutter den 19. august.
Vil du vide mere om forløbet, kontakt erhvervskonsulent Paul-Erik Hensgen på 9215 0109 og peh@billunderhverv.dk.
Krav til deltagelse
Hvis du har stiftet CVR-nummer, må dette ikke være mere end tre år gammelt ved tilmelding.
CVR-nummer er altså ikke et krav, men flere af vores workshopforløb henvender sig til iværksættere, som har stiftet virksomhed.
Er din virksomhed ældre end tre år, har du mulighed for at søge om dispensation. Her kan du læse mere om, hvad du skal leve op til for at kunne få dispensation.
Josefine er i gang med at uddanne sig til Service- og Oplevelsesøkonom med speciale i eventmanagement, hvor hun til sommer starter på en top-up i Innovation og Entreprenørskab.
Hun hjælper primært til med de kommunikative opgaver, herunder SoMe, opdatering af hjemmesiden og digital markedsføring. Derudover hjælper hun til, hvor hun kan, indenfor hendes kompetenceområder.
Josefine har stor erfaring indenfor service- og turismefaget, hvor hun har tilegnet sig flere erfaringsbaserede evner – heriblandt hvordan man bedst muligt kommunikerer til forskellige målgrupper, samt evnen til at få et team til at løfte i flok. Hun har for nylig arbejdet med PR, hvor hun har lavet indhold til pressemeddelelser, SoMe og meget andet.
Julie styrer vores kommunikation med sikker hånd.
Hun har flere års erfaring inden for ekstern kommunikation, opbygning af hjemmesider og digital markedsføring via nyhedsbreve, sociale medier og webindhold.
Julie er både struktureret, effektiv og har et skarpt overblik. Som erfaren tekstforfatter skaber hun indhold, der engagerer målgruppen – lige fra pressemeddelelser og nyhedsbreve til opslag på sociale medier, indhold til hjemmesider og fortællingen af den gode historie.
Marianne har stor viden om arbejdskraftbehov, rekruttering og fastholdelse og har den tætte dialog med vores virksomheder om kobling til blandt andet studerende og driver vores lokale netværk for HR medarbejdere blandt vores medlemmer.
Hun har den daglige kontakt til potentielle og nye tilflyttere, som ønsker at bosætte sig i Billund kommune pga. job. Marianne har mange års erfaring fra det private og offentlige inden for rekruttering, uddannelse og opkvalificering af medarbejdere.
Marianne står til rådighed, når virksomhederne rekrutterer internationalt, og hjælper med det, som ikke altid kan formidles på en hjemmeside eller på skrift til potentielle tilflyttere fra hele verden.
Marianne er vores stærke lokale kapacitet i forhold til salg, markedsføring, forretningsudvikling af detail, turisme samt iværksætteri.
Hun kommer med en solid baggrund med over 25 års erfaring som selvstændig og fra forskellige regi, hvor hun har arbejdet med opsøgende salg, udvikling af detailkoncepter, turisme, samt forretningsudvikling.
Marianne møder du på daglig basis i vores startupmiljø og erhvervskontor på Kløvermarken, og hun hjælper med vejledning og sparring af iværksættere i hele Billund kommune. Marianne møder dig i øjenhøjde, gennemskuer hurtigt en problemstilling og kommer med løsningsforslag, der er til at forstå, og med skarpt kompas på online og grafisk kommunikation, som skal sikre bæredygtige virksomheder.
Paul-Erik er cand. merc. i International afsætning med mange års erfaring som marketingchef i større B2B- og B2C-virksomheder (produktionsvirksomheder og turisterhvervet) hvilket har givet en stor kommerciel forståelse. Derudover har Paul-Erik i 10 år været selvstændig rådgiver for SMV’er.
Hans fokusområder hos Billund Erhverv er forretningsudvikling, iværksætteri, samt mentor- og investornetværk.
Lars kommer med en solid baggrund som forretningsudvikler og har godt kendskab til erhvervsfremmesystemet. Han har en kommerciel baggrund og du kan forvente en strategisk sparring om udvikling og vækst.
Han har erfaring som ejerleder gennem 11 år og har arbejdet på direktørniveau i flere virksomheder.
Lars’ fokusområder er forretningsudvikling, grøn og bæredygtig omstilling, digitalisering, kompetenceudvikling og strategi. Lars er certificeret i forskellige forretningsudviklingsværktøjer bla. Væksthjulet®
Har du brug for sparring på udvikling af din virksomhed, så er Lars kun et opkald væk.
Marie har lederstokken i foreningen og sætter retningen i samarbejde med bestyrelsen og er i dagligdagen tæt på både foreningens drift og udvikling.
Hun er udførende på udvikling af foreningens strategiske indsatser og prioriterer dialogen og netværket med medlemmer og andre ’legekammerater’, som vil være med til at sikre vækst og udvikling i Billund kommune.
Marie er erfaren i bl.a. organisations- og forretningsudvikling, forandringsledelse, salg og strategisk kommunikation samt netværksudvikling og facilitering.
Du bliver A-medlem med stemmeret, hvis din virksomhed ligger i Billund Kommune.
Du bliver B-medlem uden stemmeret, hvis din virksomhed ligger uden for Billund Kommune, men du får samme muligheder for eksponering og deltagelse i netværksaktiviteter og arrangementer.
Er du i tvivl om, om et medlemsskab af Billund Erhverv er noget for dig? Kom med som gæst til et af vores kommende arrangementer og bedøm selv.
Kontakt os på info@billunderhverv.dk, så kan du komme med som gæst til et valgfrit arrangement hvis der er plads.