ARRANGEMENTET ER KUN FOR MEDLEMMER I LÆRLINGE- OG ELEVNETVÆRKET.
Foråret er først rigtigt i gang, når LEGOLAND åbner! Og Lærlinge- og Elevnetværket får onsdag den 14. maj kl. 14.00-16.30 mulighed for at komme med ind bagved LEGOLAND Parken og bl.a. besøge Miniland værkstedet.
Vi besøger LEGOLAND på en lukkedag, for at vi kan kigge ind bag ved nogle af forlystelserne OG tager også på en moderne skattejagt rundt i parken.
Teknisk drift starter med at fortælle lidt om LEGOLAND som arbejdsplads og giver en rundvisning i bygningen på Højmarksvej. Alt efter hvad der er interesse for, kan vi se alt lige fra uniforms-afdelingen, mekanisk værksted, skilteværksted, teknisk værksted, Minilands værksted, gartnerafdelingen og med en smule held, et kig ind til modelafdelingen. Modelafdelingen kommer dog an på hvor hemmeligt det igangværende projekt er på besøgstidspunktet.
Herefter vil LEGOLAND Hotel og konference sponsorere et af deres mange teambuilding-events. Et moderne stjerneløb/skattejagt i LEGOLAND Parken.
Brick Works, som afvikler alle events på hotellet, vil starte ud med en introduktion af LEGOLAND Challenge. Herefter bliver vi sluppet løs i en lukket park, kun udstyret med en tablet og en tidsgrænse. Når tiden er løbet ud, samles vi og kårer en vinder.
Se mere om LEGOLAND Challenge her.
(Vi mødes ved Åstvej 8 på p-pladsen ved svømmebadet).
Hvis du mod forventning skulle blive forhindret i at være med på dagen, bedes du kontakte Marianne Thomsen på 22 69 24 98 eller på mkt@billunderhverv.dk.
Tusind tak til LEGOLAND, Hotel LEGOLAND og Brick Works for at sponsere dette event for Lærlinge- og Elevnetværket!
Josefine er i gang med at uddanne sig til Service- og Oplevelsesøkonom med speciale i eventmanagement, hvor hun til sommer starter på en top-up i Innovation og Entreprenørskab.
Hun hjælper primært til med de kommunikative opgaver, herunder SoMe, opdatering af hjemmesiden og digital markedsføring. Derudover hjælper hun til, hvor hun kan, indenfor hendes kompetenceområder.
Josefine har stor erfaring indenfor service- og turismefaget, hvor hun har tilegnet sig flere erfaringsbaserede evner – heriblandt hvordan man bedst muligt kommunikerer til forskellige målgrupper, samt evnen til at få et team til at løfte i flok. Hun har for nylig arbejdet med PR, hvor hun har lavet indhold til pressemeddelelser, SoMe og meget andet.
Julie styrer vores kommunikation med sikker hånd.
Hun har flere års erfaring inden for ekstern kommunikation, opbygning af hjemmesider og digital markedsføring via nyhedsbreve, sociale medier og webindhold.
Julie er både struktureret, effektiv og har et skarpt overblik. Som erfaren tekstforfatter skaber hun indhold, der engagerer målgruppen – lige fra pressemeddelelser og nyhedsbreve til opslag på sociale medier, indhold til hjemmesider og fortællingen af den gode historie.
Marianne har stor viden om arbejdskraftbehov, rekruttering og fastholdelse og har den tætte dialog med vores virksomheder om kobling til blandt andet studerende og driver vores lokale netværk for HR medarbejdere blandt vores medlemmer.
Hun har den daglige kontakt til potentielle og nye tilflyttere, som ønsker at bosætte sig i Billund kommune pga. job. Marianne har mange års erfaring fra det private og offentlige inden for rekruttering, uddannelse og opkvalificering af medarbejdere.
Marianne står til rådighed, når virksomhederne rekrutterer internationalt, og hjælper med det, som ikke altid kan formidles på en hjemmeside eller på skrift til potentielle tilflyttere fra hele verden.
Marianne er vores stærke lokale kapacitet i forhold til salg, markedsføring, forretningsudvikling af detail, turisme samt iværksætteri.
Hun kommer med en solid baggrund med over 25 års erfaring som selvstændig og fra forskellige regi, hvor hun har arbejdet med opsøgende salg, udvikling af detailkoncepter, turisme, samt forretningsudvikling.
Marianne møder du på daglig basis i vores startupmiljø og erhvervskontor på Kløvermarken, og hun hjælper med vejledning og sparring af iværksættere i hele Billund kommune. Marianne møder dig i øjenhøjde, gennemskuer hurtigt en problemstilling og kommer med løsningsforslag, der er til at forstå, og med skarpt kompas på online og grafisk kommunikation, som skal sikre bæredygtige virksomheder.
Paul-Erik er cand. merc. i International afsætning med mange års erfaring som marketingchef i større B2B- og B2C-virksomheder (produktionsvirksomheder og turisterhvervet) hvilket har givet en stor kommerciel forståelse. Derudover har Paul-Erik i 10 år været selvstændig rådgiver for SMV’er.
Hans fokusområder hos Billund Erhverv er forretningsudvikling, iværksætteri, samt mentor- og investornetværk.
Lars kommer med en solid baggrund som forretningsudvikler og har godt kendskab til erhvervsfremmesystemet. Han har en kommerciel baggrund og du kan forvente en strategisk sparring om udvikling og vækst.
Han har erfaring som ejerleder gennem 11 år og har arbejdet på direktørniveau i flere virksomheder.
Lars’ fokusområder er forretningsudvikling, grøn og bæredygtig omstilling, digitalisering, kompetenceudvikling og strategi. Lars er certificeret i forskellige forretningsudviklingsværktøjer bla. Væksthjulet®
Har du brug for sparring på udvikling af din virksomhed, så er Lars kun et opkald væk.
Marie har lederstokken i foreningen og sætter retningen i samarbejde med bestyrelsen og er i dagligdagen tæt på både foreningens drift og udvikling.
Hun er udførende på udvikling af foreningens strategiske indsatser og prioriterer dialogen og netværket med medlemmer og andre ’legekammerater’, som vil være med til at sikre vækst og udvikling i Billund kommune.
Marie er erfaren i bl.a. organisations- og forretningsudvikling, forandringsledelse, salg og strategisk kommunikation samt netværksudvikling og facilitering.
Du bliver A-medlem med stemmeret, hvis din virksomhed ligger i Billund Kommune.
Du bliver B-medlem uden stemmeret, hvis din virksomhed ligger uden for Billund Kommune, men du får samme muligheder for eksponering og deltagelse i netværksaktiviteter og arrangementer.
Er du i tvivl om, om et medlemsskab af Billund Erhverv er noget for dig? Kom med som gæst til et af vores kommende arrangementer og bedøm selv.
Kontakt os på info@billunderhverv.dk, så kan du komme med som gæst til et valgfrit arrangement hvis der er plads.