Forside / Arrangementer / TOOL BOX: Få styr på din SoMe-struktur – og skab relevant indhold med overblik

TOOL BOX: Få styr på din SoMe-struktur – og skab relevant indhold med overblik

Kæmper du med at finde tiden til sociale medier? Og savner du et system, der faktisk fungerer i en travl hverdag? 

På dette 3-timers kursus får du en praktisk og brugbar introduktion til, hvordan du arbejder mere effektivt med SoMe, uden at det stjæler al din tid.

Vi kommer til at vende trends og tendenser på sociale medier, så du nemt kan hoppe med på (og høste af) de trends, der er lige nu.

Du får:

  • Værktøjer til at skabe en enkel og holdbar SoMe-struktur, der gør det lettere at prioritere, planlægge og holde overblik
  • Inspiration til indhold, der engagerer, selv når du ikke har mange timer at lægge i det
  • Konkrete værktøjer og metoder, der gør planlægning og publicering langt mere overskuelig
  • Smarte genbrugstips, så du kan få mere ud af det indhold, du allerede har

Kurset er for dig, der selv håndterer virksomhedens sociale medier – eller som ønsker at få mere struktur, bedre overblik og flere idéer, så din SoMe-indsats bliver både lettere og mere effektiv.

Du går derfra med en klar retning, forståelse af data, konkrete redskaber og ny energi til at skabe relevant indhold, der virker.

Program

Kl. 14.00 – 14.10
Velkommen og bordet rundt

K. 14.10 – 15.10
Oplæg

Kl. 15.10 – 15.30
Netværk med kage og kaffe

Kl. 15.30 – 16.30
Oplæg

Kl. 16.30 – 17.00
Workshop

Hvem er din oplægsholder?

Simone Abildskov er oplægsholder på denne TOOL BOX.

Simone er uddannet cand.comm med speciale i digitale medier og oplevelsesøkonomi.

Hun har +10 års erfaring inden for marketingfaget, hvor hun har arbejdet med en alsidig palette af virksomheder fra kosmetik, design og turisme til bygge- og arkitektbranchen.

Hun har stiftet og driver i dag OPVIND Marketing, hvor hun skaber trendbaseret og engagerende SoMe-indhold samt workshops for lokale virksomheder og organisationer for blandt andre Ringkøbing-Skjern Kommunes Instagramprofil, Instagranprofilen @flytmodvest, Kulturskolen Ringkøbing-Skjern, Vestjysk Gymnasium Tarm, Ringkøbing Gymnasium m.fl

Arrangementet er GRATIS for medlemmer af Billund Erhverv.
For ikke-medlemmer er der en deltagerbetaling på kr. 495,- ex. moms pr. deltager.

Ikke betalende tilmeldte, der udebliver fra arrangementet uden afmelding, opkræves et No Show Fee på 195,- ex. moms.

Tool Box

Praktiske informationer

Dato:
tirsdag d. 24. marts 2026
Tidspunkt:
Kl. 14:00 - 17:00
Sted:
Billund Erhverv, Kløvermarken 35, 7190 Billund – Mødelokale 3 og 4
Pris (Medlem/Ikke medlem):
Gratis / 495,00 kr.
Ekskl. moms
Tilmeldingsfrist:
17. marts 2026

Josefine Gren Runge

Studentermedhjælper

Josefine er i gang med at uddanne sig til Service- og Oplevelsesøkonom med speciale i eventmanagement, hvor hun til sommer starter på en top-up i Innovation og Entreprenørskab.

Hun hjælper primært til med de kommunikative opgaver, herunder SoMe, opdatering af hjemmesiden og digital markedsføring. Derudover hjælper hun til, hvor hun kan, indenfor hendes kompetenceområder.

Josefine har stor erfaring indenfor service- og turismefaget, hvor hun har tilegnet sig flere erfaringsbaserede evner – heriblandt hvordan man bedst muligt kommunikerer til forskellige målgrupper, samt evnen til at få et team til at løfte i flok. Hun har for nylig arbejdet med PR, hvor hun har lavet indhold til pressemeddelelser, SoMe og meget andet.

Julie Josefine Schou Lauesen

Kommunikation og markedsføring

Julie styrer vores kommunikation med sikker hånd.

Hun har flere års erfaring inden for ekstern kommunikation, opbygning af hjemmesider og digital markedsføring via nyhedsbreve, sociale medier og webindhold.

Julie er både struktureret, effektiv og har et skarpt overblik. Som erfaren tekstforfatter skaber hun indhold, der engagerer målgruppen – lige fra pressemeddelelser og nyhedsbreve til opslag på sociale medier, indhold til hjemmesider og fortællingen af den gode historie.

Marianne K. Thomsen

Erhvervskoordinator & Newcomer Service

Marianne har stor viden om arbejdskraftbehov, rekruttering og fastholdelse og har den tætte dialog med vores virksomheder om kobling til blandt andet studerende og driver vores lokale netværk for HR medarbejdere blandt vores medlemmer.

Hun har den daglige kontakt til potentielle og nye tilflyttere, som ønsker at bosætte sig i Billund kommune pga. job. Marianne har mange års erfaring fra det private og offentlige inden for rekruttering, uddannelse og opkvalificering af medarbejdere.

Marianne står til rådighed, når virksomhederne rekrutterer internationalt, og hjælper med det, som ikke altid kan formidles på en hjemmeside eller på skrift til potentielle tilflyttere fra hele verden.

Marianne Hestbech Witte

Forretningsudvikler

Marianne er vores stærke lokale kapacitet i forhold til salg, markedsføring, forretningsudvikling af detail, turisme samt iværksætteri. 

Hun kommer med en solid baggrund med over 25 års erfaring som selvstændig og fra forskellige regi, hvor hun har arbejdet med opsøgende salg, udvikling af detailkoncepter, turisme, samt forretningsudvikling. 

Marianne møder du på daglig basis i vores startupmiljø og erhvervskontor på Kløvermarken, og hun hjælper med vejledning og sparring af iværksættere i hele Billund kommune. Marianne møder dig i øjenhøjde, gennemskuer hurtigt en problemstilling og kommer med løsningsforslag, der er til at forstå, og med skarpt kompas på online og grafisk kommunikation, som skal sikre bæredygtige virksomheder.

Paul-Erik Hensgen

Forretningsudvikler

Paul-Erik er cand. merc. i International afsætning med mange års erfaring som marketingchef i større B2B- og B2C-virksomheder (produktionsvirksomheder og turisterhvervet) hvilket har givet en stor kommerciel forståelse. Derudover har Paul-Erik i 10 år været selvstændig rådgiver for SMV’er.

Hans fokusområder hos Billund Erhverv er forretningsudvikling, iværksætteri, samt mentor- og investornetværk.

Lars Gadgaard

Forretningsudvikler

Lars kommer med en solid baggrund som forretningsudvikler og har godt kendskab til erhvervsfremmesystemet. Han har en kommerciel baggrund og du kan forvente en strategisk sparring om udvikling og vækst.

Han har erfaring som ejerleder gennem 11 år og har arbejdet på direktørniveau i flere virksomheder.

Lars’ fokusområder er forretningsudvikling, grøn og bæredygtig omstilling, digitalisering, kompetenceudvikling og strategi. Lars er certificeret i forskellige forretningsudviklingsværktøjer bla. Væksthjulet®

Har du brug for sparring på udvikling af din virksomhed, så er Lars kun et opkald væk.

Marie Skov Lillelund

Direktør

Marie har lederstokken i foreningen og sætter retningen i samarbejde med bestyrelsen og er i dagligdagen tæt på både foreningens drift og udvikling.

Hun er udførende på udvikling af foreningens strategiske indsatser og prioriterer dialogen og netværket med medlemmer og andre ’legekammerater’, som vil være med til at sikre vækst og udvikling i Billund kommune.

Marie er erfaren i bl.a. organisations- og forretningsudvikling, forandringsledelse, salg og strategisk kommunikation samt netværksudvikling og facilitering.

Forskel på A- og B-medlemmer

Du bliver A-medlem med stemmeret, hvis din virksomhed ligger i Billund Kommune.

Du bliver B-medlem uden stemmeret, hvis din virksomhed ligger uden for Billund Kommune, men du får samme muligheder for eksponering og deltagelse i netværksaktiviteter og arrangementer.

Gæst

Er du i tvivl om, om et medlemsskab af Billund Erhverv er noget for dig? Kom med som gæst til et af vores kommende arrangementer og bedøm selv.

Kontakt os på info@billunderhverv.dk, så kan du komme med som gæst til et valgfrit arrangement hvis der er plads.

Luk igen