De fleste har prøvet at skrive til ChatGPT. Men de færreste har lært at bruge det rigtigt.
Oplægsholder Nikolaj Lykke Viborg har knækket koden til at bruge AI som en ægte kreativ sparringspartner – og resultatet er reklamekoncepter, der kan måle sig med det, de største bureauer leverer med fulde hold af tekstforfattere, grafikere og strateger.
I denne TOOL BOX viser Nikolaj, hvordan han alene bruger AI til at udvikle idéer og kampagner, der rammer plet – visuelt, strategisk og følelsesmæssigt. Og vigtigst af alt: Du kommer til at prøve det selv.
Det her handler ikke om hurtige genveje eller fluffy prompts. Det handler om at bruge AI til at tænke skarpere, mere kreativt og mere effektivt, end du troede, var muligt.
Hvis du arbejder med marketing, content eller kommunikation – og vil være blandt dem, der forstår, hvordan man bruger AI kreativt og strategisk – så er det her ikke noget, du vil gå glip af.
Praktisk information
Medbring computer og oplader og dit login til ChatGPT.
Hvis du endnu ikke har et login til ChatGPT, anbefaler vi, at du opretter et login inden workshoppen. Vi anbefaler desuden, at du opretter et plus-abonnement til ChatGPT (20 $ pr. måned), da du ellers hurtigt vil opbruge den grænse, der er i ChatGPT.
Medbring også gerne en idé eller et produkt, som du gerne vil lave en annonce med.
Du går derfra med:
Program
Kl. 14.00 – 14.15
Introduktion og bordet rundt
Kl. 14.15 – 15.30
Oplæg
Kl. 15.30 – 16.00
Netværk med kage, kaffe og vand
Kl. 16.00 – 17.00
Oplæg
Hvem er din oplægsholder?
Nikolaj Lykke Viborg er konsulent i JVR Consult og oplægsholder på denne TOOL BOX.
Han er en kreativ strateg med 10 års erfaring i sociale medier og branding, og skaberen af flere banebrydende AI-kampagner, der har ændret måden mange ser på AI’s kreative potentiale.
Nikolaj har lavet LinkedIn-kampagner, der er blevet delt verden over og set af flere millioner mennesker på LinkedIn.
Hans virale printannoncer er genereret udelukkende i ChatGPT – uden brug af en grafiker eller Photoshop – kun ved hjælp af veludviklede promts og en skarp idé.
I dag hjælper Nikolaj virksomheder med at udnytte AI som kreativt værktøj i markedsføring, og på denne TOOL BOX viser han, hvordan du selv kan komme i gang.
Josefine er i gang med at uddanne sig til Service- og Oplevelsesøkonom med speciale i eventmanagement, hvor hun til sommer starter på en top-up i Innovation og Entreprenørskab.
Hun hjælper primært til med de kommunikative opgaver, herunder SoMe, opdatering af hjemmesiden og digital markedsføring. Derudover hjælper hun til, hvor hun kan, indenfor hendes kompetenceområder.
Josefine har stor erfaring indenfor service- og turismefaget, hvor hun har tilegnet sig flere erfaringsbaserede evner – heriblandt hvordan man bedst muligt kommunikerer til forskellige målgrupper, samt evnen til at få et team til at løfte i flok. Hun har for nylig arbejdet med PR, hvor hun har lavet indhold til pressemeddelelser, SoMe og meget andet.
Julie styrer vores kommunikation med sikker hånd.
Hun har flere års erfaring inden for ekstern kommunikation, opbygning af hjemmesider og digital markedsføring via nyhedsbreve, sociale medier og webindhold.
Julie er både struktureret, effektiv og har et skarpt overblik. Som erfaren tekstforfatter skaber hun indhold, der engagerer målgruppen – lige fra pressemeddelelser og nyhedsbreve til opslag på sociale medier, indhold til hjemmesider og fortællingen af den gode historie.
Marianne har stor viden om arbejdskraftbehov, rekruttering og fastholdelse og har den tætte dialog med vores virksomheder om kobling til blandt andet studerende og driver vores lokale netværk for HR medarbejdere blandt vores medlemmer.
Hun har den daglige kontakt til potentielle og nye tilflyttere, som ønsker at bosætte sig i Billund kommune pga. job. Marianne har mange års erfaring fra det private og offentlige inden for rekruttering, uddannelse og opkvalificering af medarbejdere.
Marianne står til rådighed, når virksomhederne rekrutterer internationalt, og hjælper med det, som ikke altid kan formidles på en hjemmeside eller på skrift til potentielle tilflyttere fra hele verden.
Marianne er vores stærke lokale kapacitet i forhold til salg, markedsføring, forretningsudvikling af detail, turisme samt iværksætteri.
Hun kommer med en solid baggrund med over 25 års erfaring som selvstændig og fra forskellige regi, hvor hun har arbejdet med opsøgende salg, udvikling af detailkoncepter, turisme, samt forretningsudvikling.
Marianne møder du på daglig basis i vores startupmiljø og erhvervskontor på Kløvermarken, og hun hjælper med vejledning og sparring af iværksættere i hele Billund kommune. Marianne møder dig i øjenhøjde, gennemskuer hurtigt en problemstilling og kommer med løsningsforslag, der er til at forstå, og med skarpt kompas på online og grafisk kommunikation, som skal sikre bæredygtige virksomheder.
Paul-Erik er cand. merc. i International afsætning med mange års erfaring som marketingchef i større B2B- og B2C-virksomheder (produktionsvirksomheder og turisterhvervet) hvilket har givet en stor kommerciel forståelse. Derudover har Paul-Erik i 10 år været selvstændig rådgiver for SMV’er.
Hans fokusområder hos Billund Erhverv er forretningsudvikling, iværksætteri, samt mentor- og investornetværk.
Lars kommer med en solid baggrund som forretningsudvikler og har godt kendskab til erhvervsfremmesystemet. Han har en kommerciel baggrund og du kan forvente en strategisk sparring om udvikling og vækst.
Han har erfaring som ejerleder gennem 11 år og har arbejdet på direktørniveau i flere virksomheder.
Lars’ fokusområder er forretningsudvikling, grøn og bæredygtig omstilling, digitalisering, kompetenceudvikling og strategi. Lars er certificeret i forskellige forretningsudviklingsværktøjer bla. Væksthjulet®
Har du brug for sparring på udvikling af din virksomhed, så er Lars kun et opkald væk.
Marie har lederstokken i foreningen og sætter retningen i samarbejde med bestyrelsen og er i dagligdagen tæt på både foreningens drift og udvikling.
Hun er udførende på udvikling af foreningens strategiske indsatser og prioriterer dialogen og netværket med medlemmer og andre ’legekammerater’, som vil være med til at sikre vækst og udvikling i Billund kommune.
Marie er erfaren i bl.a. organisations- og forretningsudvikling, forandringsledelse, salg og strategisk kommunikation samt netværksudvikling og facilitering.
Du bliver A-medlem med stemmeret, hvis din virksomhed ligger i Billund Kommune.
Du bliver B-medlem uden stemmeret, hvis din virksomhed ligger uden for Billund Kommune, men du får samme muligheder for eksponering og deltagelse i netværksaktiviteter og arrangementer.
Er du i tvivl om, om et medlemsskab af Billund Erhverv er noget for dig? Kom med som gæst til et af vores kommende arrangementer og bedøm selv.
Kontakt os på info@billunderhverv.dk, så kan du komme med som gæst til et valgfrit arrangement hvis der er plads.