Mange aha-oplevelser, konkrete råd og netværk med andre brancher. Det er bare nogle af de fordele, du som virksomhed kan opleve, når du deltager i dette ESG- & Strategi-forløb.
Som virksomhedsejer kender du sikkert til det problem med, at tiden er knap, og at det derfor ofte ender med, at du arbejder i din virksomhed i stedet for med din virksomhed.
I forløbet ESG & Strategi, der løber over tre eftermiddage, får du hjælp til at arbejde mere strategisk med din virksomhed. Forløbet er særligt relevant for dig, der er klar til at starte arbejdet med ESG, og dig, har taget de første skridt ud i ESG.
Lars Gadgaard, forretningsudvikler hos Billund Erhverv, understreger, at mange vil have gavn af forløbet, men at det især er relevant for virksomheder med +6 ansatte, der er underleverandører/samarbejdspartner til virksomheder med en bæredygtig profil.
ESG & Strategi – Fordi det er god forretning!
ESG & Strategi er et forløb, over tre halve dage, hvor du bliver klædt på til at tackle kommende ønsker, krav og behov fra både dine kunder og forretningsforbindelser – og samtidig lærer du, hvorfor ESG er vigtig, og hvordan det er en rigtig god forretning at implementere ESG i din strategi.
Er du – eller ønsker du at blive – leverandør til store virksomheder, så vil du utvivlsomt blive afkrævet information, vil du låne penge af banken kan det også betale sig at have styr på din bæredygtighed, og vil du reklamere med din grønne profil, er det nødvendigt, at du sikrer dig, at den faktisk også ér grøn.
Forløbet består af tre workshops á 2,5 time
Forløbets indhold er udviklet og faciliteret i samarbejde med Improve Business, hvor deltagerne bliver engageret i et praktisk læringsmiljø, hvor der udveksles erfaringer og konkrete udfordringer.
Improve Business rådgiver i, hvordan virksomheder bliver robuste og klar til fremtidens udfordringer inden for bæredygtig udvikling, forretningsudvikling og rekruttering og fastholdelse af medarbejdere.
Bæredygtighed kan virke komplekst og uoverskueligt, men Improve Business gør det enkelt og relevant. Arbejdet med bæredygtighed skaber ikke kun værdi for miljøet, men styrker også virksomheden, ved at virksomheden bliver rustet til at stå imod krav fra kunder, leverandører og lovgivning.
Deltagelse og pris
Forløbet udbydes som del af projektet GrønBusiness, og deltagelse er derfor gratis.
Vi tilbyder op til 2 pladser pr. virksomhed.
Bemærk: Der er et begrænset antal pladser.
Kontakt
Kontakt forretningsudvikler Lars Gadgaard for yderligere information:
lg@billunderhverv.dk eller +45 92 15 11 42.
Midlerne til at gennemføre ESG-kurserne kommer fra Projektet GrønBusiness.
28. oktober 2025 kl. 13.00 – 16.00
“Hvorfor overhovedet ESG? – Kend dine kundekrav”, varighed: 2,5 time
Resultat: Du får et indblik i, om ESG overhovedet er relevant for dig gennem kundekrav, men også om og hvordan ESG kan være en konkurrencefordel.
11. november 2025 kl. 13.00 – 16.00
“Hvor skal du starte med ESG?”, varighed: 2,5 time
Resultat: I får identificeret, hvor I kan starte, og I får prioriteret indsatserne, alt efter hvad der har den største indvirkning på jeres forretning.
25. november 2025 kl. 13.00 – 16.00
“Sådan gør du ESG til god en forretning”, varighed: 2, 5 time
Resultat: Fremfor blot at være en udgift skal bæredygtig udvikling gøres det til en god forretning. Du kommer i gang med at lave en fremadrettet strategi for, hvordan du kan udvikle din forretningsmodel eller produkter, som har en positiv indvirkning på alle bundlinjer.
Efter forløbet er I klar til at arbejde fokuseret og strategisk med jeres bæredygtighed og ESG.
For at komme godt videre med næste skridt kan I booke en gratis personlig og fokuseret sparring på ca. 1,5 time med ESG-ekspert fra Improve Business og en af Billund Erhvervs forretningsudviklere, der kan være med til at pege jer videre i processen – hvad end det er værktøjer, støttemuligheder eller andet.
Anne Hørsted er forfatter, oplægsholder, European Climate Pact Ambassador og founder og CEO i Improve Business.
Jonathan Engell fra Business Improve
Jonathan er bæredygtighedskonsulent og underviser i Improve Business.
Jonathan har flere års erfaring i bæredygtig forretningsudvikling og implementering af grøn omstilling.
Josefine er i gang med at uddanne sig til Service- og Oplevelsesøkonom med speciale i eventmanagement, hvor hun til sommer starter på en top-up i Innovation og Entreprenørskab.
Hun hjælper primært til med de kommunikative opgaver, herunder SoMe, opdatering af hjemmesiden og digital markedsføring. Derudover hjælper hun til, hvor hun kan, indenfor hendes kompetenceområder.
Josefine har stor erfaring indenfor service- og turismefaget, hvor hun har tilegnet sig flere erfaringsbaserede evner – heriblandt hvordan man bedst muligt kommunikerer til forskellige målgrupper, samt evnen til at få et team til at løfte i flok. Hun har for nylig arbejdet med PR, hvor hun har lavet indhold til pressemeddelelser, SoMe og meget andet.
Julie styrer vores kommunikation med sikker hånd.
Hun har flere års erfaring inden for ekstern kommunikation, opbygning af hjemmesider og digital markedsføring via nyhedsbreve, sociale medier og webindhold.
Julie er både struktureret, effektiv og har et skarpt overblik. Som erfaren tekstforfatter skaber hun indhold, der engagerer målgruppen – lige fra pressemeddelelser og nyhedsbreve til opslag på sociale medier, indhold til hjemmesider og fortællingen af den gode historie.
Marianne har stor viden om arbejdskraftbehov, rekruttering og fastholdelse og har den tætte dialog med vores virksomheder om kobling til blandt andet studerende og driver vores lokale netværk for HR medarbejdere blandt vores medlemmer.
Hun har den daglige kontakt til potentielle og nye tilflyttere, som ønsker at bosætte sig i Billund kommune pga. job. Marianne har mange års erfaring fra det private og offentlige inden for rekruttering, uddannelse og opkvalificering af medarbejdere.
Marianne står til rådighed, når virksomhederne rekrutterer internationalt, og hjælper med det, som ikke altid kan formidles på en hjemmeside eller på skrift til potentielle tilflyttere fra hele verden.
Marianne er vores stærke lokale kapacitet i forhold til salg, markedsføring, forretningsudvikling af detail, turisme samt iværksætteri.
Hun kommer med en solid baggrund med over 25 års erfaring som selvstændig og fra forskellige regi, hvor hun har arbejdet med opsøgende salg, udvikling af detailkoncepter, turisme, samt forretningsudvikling.
Marianne møder du på daglig basis i vores startupmiljø og erhvervskontor på Kløvermarken, og hun hjælper med vejledning og sparring af iværksættere i hele Billund kommune. Marianne møder dig i øjenhøjde, gennemskuer hurtigt en problemstilling og kommer med løsningsforslag, der er til at forstå, og med skarpt kompas på online og grafisk kommunikation, som skal sikre bæredygtige virksomheder.
Paul-Erik er cand. merc. i International afsætning med mange års erfaring som marketingchef i større B2B- og B2C-virksomheder (produktionsvirksomheder og turisterhvervet) hvilket har givet en stor kommerciel forståelse. Derudover har Paul-Erik i 10 år været selvstændig rådgiver for SMV’er.
Hans fokusområder hos Billund Erhverv er forretningsudvikling, iværksætteri, samt mentor- og investornetværk.
Lars kommer med en solid baggrund som forretningsudvikler og har godt kendskab til erhvervsfremmesystemet. Han har en kommerciel baggrund og du kan forvente en strategisk sparring om udvikling og vækst.
Han har erfaring som ejerleder gennem 11 år og har arbejdet på direktørniveau i flere virksomheder.
Lars’ fokusområder er forretningsudvikling, grøn og bæredygtig omstilling, digitalisering, kompetenceudvikling og strategi. Lars er certificeret i forskellige forretningsudviklingsværktøjer bla. Væksthjulet®
Har du brug for sparring på udvikling af din virksomhed, så er Lars kun et opkald væk.
Marie har lederstokken i foreningen og sætter retningen i samarbejde med bestyrelsen og er i dagligdagen tæt på både foreningens drift og udvikling.
Hun er udførende på udvikling af foreningens strategiske indsatser og prioriterer dialogen og netværket med medlemmer og andre ’legekammerater’, som vil være med til at sikre vækst og udvikling i Billund kommune.
Marie er erfaren i bl.a. organisations- og forretningsudvikling, forandringsledelse, salg og strategisk kommunikation samt netværksudvikling og facilitering.
Du bliver A-medlem med stemmeret, hvis din virksomhed ligger i Billund Kommune.
Du bliver B-medlem uden stemmeret, hvis din virksomhed ligger uden for Billund Kommune, men du får samme muligheder for eksponering og deltagelse i netværksaktiviteter og arrangementer.
Er du i tvivl om, om et medlemsskab af Billund Erhverv er noget for dig? Kom med som gæst til et af vores kommende arrangementer og bedøm selv.
Kontakt os på info@billunderhverv.dk, så kan du komme med som gæst til et valgfrit arrangement hvis der er plads.